WARSZAWA | KRAKÓW | 29 KWIECIEŃ 2021 R.

Bibby Financial Services, wspólnie z partnerami, inicjuje nieszablonową akcję z pogranicza gospodarki i sportu amatorskiego. 1 maja ruszają zapisy na Bibby Fair Pay Run, wirtualny bieg, który ma zwrócić uwagę na problem zatorów płatniczych w polskiej gospodarce i promować regulowanie własnych zobowiązań w terminie.

Kryzys wywołany pandemią COVID-19 pogłębił problemy, z którymi małe i średnie przedsiębiorstwa borykały się już wcześniej - zwłaszcza te związane z płynnością finansową, wynikające z zatorów płatniczych. Jak wynika z badania Bibby MSP Index, przeprowadzonego na przełomie maja i kwietnia 2021 r. na reprezentatywnej próbie małych i średnich przedsiębiorstw, aż 37 proc. respondentów za największe wyzwanie dla swojej firmy w czasie pandemii uznaje utrzymanie płynności finansowej.

- Nadszedł czas na działanie – mówi Ewa Gawrońska – Micuń, członek zarządu, dyrektor zarządzający Bibby Financial Services. – Nie wystarczy czekać, aż przyniosą efekty wszystkie rozwiązania wprowadzone przez ustawę antyzatorową. Z problemem powinni odpowiedzialnie zmierzyć się sami przedsiębiorcy. Organizując Bibby Fair Pay Run chcemy wszystkim przypomnieć, jak szkodliwe jest nadmierne „kredytowanie się” u swoich dostawców. A tym bardziej teraz, gdy wiele firm jest osłabionych kryzysem, potrzeba nam solidarności i zrozumienia dla partnerów gospodarczych. Dlatego zapraszamy wszystkich przedsiębiorców i apelujemy: zapoBIEGAJ zatorom płatniczym!

Czym są zatory płatnicze?

Zatory płatnicze to zjawisko powstające w sytuacji, gdy firma nie otrzymuje na czas zapłaty od swojego klienta, przez co traci płynność finansową i nie ma możliwości regulowania swoich zobowiązań. Jedno opóźnienie w płatności uruchamia reakcję łańcuchową: w gospodarce powstaje zator i pieniądze nie płyną, przez co kolejne firmy mają problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Zatory płatnicze są nie tylko problemem jednego podmiotu, ale zagrażają dobrej kondycji wielu przedsiębiorstw, a w skali makro przekładają się na stan gospodarki naszego kraju.

Na czym polega Bibby Fair Pay Run?

Bibby Fair Pay Run zapoBIEGAJ zatorom płatniczym to bieg w formule wirtualnej. Każdy uczestnik może pokonać dystans w wybranym przez siebie miejscu i czasie – warunkiem jest rejestracja wyników przy pomocy urządzeń mierzących aktywność (typu: Garmin, Strava, Polar, Suunto, itp.), a następnie wgranie ich na stronie biegu. Wyzwanie powinno zostać zrealizowane między 1 maja a 30 czerwca 2021 r, w ciągu maksymalnie 30 dni od zarejestrowania pierwszej aktywności. Dystans do pokonania to 150 km. Mniej wytrenowani biegacze mogą zmierzyć się z 50 km; podobnie osoby, które zdecydują się na rejestrowanie swoich spacerów czy aktywności nordic walking.

Startować można indywidualnie lub drużynowo. Organizatorzy szczególnie gorąco zapraszają do uczestnictwa w wyzwaniu firmy, które w ten sposób mogą promować swoje pozytywne postawy płatnicze.

Dla każdego uczestnika, który wykupi pakiet startowy, przewidziano pamiątkowy medal oraz sportowe upominki od partnerów wydarzenia. Można także rozszerzyć pakiet o koszulkę techniczną „zapoBIEGAJ zatorom płatniczym”, aby także w przyszłości wszyscy widzieli, jaki jest dodatkowy cel naszych treningów.

Zapisy i więcej informacji o biegu: Bibby Fair Pay Run

Partnerzy biegu

Sponsorem tytularnym akcji jest Bibby Financial Services, niezależna firma faktoringowa, działająca na polskim rynku od blisko 20 lat.

CRIF wraz z międzynarodową drużyną SkyMinder dą dumnni wspierać akcję jako Partnerzy.


Drużyna #CRIF - SkyMinder gotowa. Do biegu start ... Pokonujemy dystans 50 km na wirtualnej trasie wyznaczonej wokół miasteczka ZATOR, by zwrócić uwagę na problemy przedsiębiorców z zatorami płatniczymi i promować solidarną postawę #FairPay w relacjach biznesowych.

A w międzynarodowej dryżynie biegną:
🔸 Fabio Lazzarini, International Development B2B Services Director, Włochy
🔹 Mahendra Rajput, Team Lead, Indie
Shivani Take Alice Kuo
🔸 Crystal Saw Tei Lian, Chief Executive Officer at CRIF OMESTI SDN BHD, Kuala Lumpur
🔹Thomas Wernet, CRIF, Niemcy
🔸Otto Hejda
🔹Kaveri Pradhan, Team Lead, Indie
🔸Sandra Lukianto, CRIF Niemcy
🔹Michael Tanoto Halim, Account Manager at PT. Visi Globalindo Data Utama, Indonezja
🔸ALESSANDRA DEL NORD, CRIF Włochy
🔹Magdalena Dźwigała-Basis, Senior Key Account Manager CRIF Poland
🔸Joanna Kmak-Chodźko, Sales Manager CRIF Poland.