KRAKÓW | 11.08.2022 r.
KRAKÓW | 11.08.2022 r.
CRIF sfinalizował przejęcie spółki Innolva S.p.A. i jej spółek zależnych Innolva Relazioni Investigative S.r.l. oraz Comas S.r.l., nabywając 75% kapitału zakładowego od Tinexta S.p.A. – lidera usług Digital Trust, Cyber Security oraz Innovation & Marketing, notowanego na Euronext Star Milan („Tinexta”) – a pozostałe 25% od Intesa Sanpaolo S.p.A. Synergia wynikająca z integracji komplementarnych rozwiązań CRIF i Innolva pozwoli jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby rynku.
Łączna wartość kapitału własnego w wysokości 226,8 mln EUR została określona na podstawie wartości przedsiębiorstwa Innolva S.p.A. w wysokości 187,5 mln EUR, skorygowanej o szacowaną pozycję finansową netto na zamknięcie w wysokości 39,3 mln EUR.
Przejęcie Innolva jest częścią wieloletniego programu znaczących inwestycji mających na celu rozszerzenie ekosystemu partnerskiego CRIF, aby zapewnić instytucjom finansowym i przedsiębiorstwom coraz bardziej szczegółowe informacje oraz wysoce wydajne i innowacyjne rozwiązania zdolne do tworzenia wartości i wzrostu możliwości dla całego systemu gospodarczego.
„Pomimo bycia w fazie cyklu gospodarczego charakteryzującej się wieloma niepewnościami, CRIF kontynuuje swoją ścieżkę globalnego rozwoju i pozycjonowania, z ciągłym wzrostem działalności i przychodów. Umożliwiło nam to dalsze przyspieszenie naszej strategii inwestycyjnej, zarówno w zakresie akwizycji, jak i rozwoju nowych innowacyjnych rozwiązań i zaawansowanych technologii” – skomentował Carlo Gherardi, CEO CRIF. „Rynek informacji biznesowej będzie w coraz większym stopniu musiał wykorzystywać wzrost, aby z czasem utrzymać zrównoważony i ciągły plan inwestycyjny”.
Fachowa wiedza oraz doświadczenie zarówno firmy CRIF jak i Innolva oraz komplementarność oferowanych rozwiązań pozwolą jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby coraz bardziej wymagającego rynku z zakresu dostępu do informacji, zapewniając elastyczność operacyjną i technologiczną. Mając to na uwadze, w niedalekiej przyszłości CRIF opracuje nowe produkty zaprojektowane specjalnie dla rynku włoskiego, oparte nie tylko na unikalnym ekosystemie informacji w zakresie ich pokrycia i aktualizacji, ale także na wiedzy zespołu naukowców zajmujących się danymi, których interpretacja wspomagać będzie podejmowanie strategicznych decyzji.