WARSZAWA | 01 GRUDZIEŃ 2020 R.

mBank, synonim innowacyjnych rozwiązań w Bankowości, znany jako pierwszy w pełni internetowym Bank w Polsce,  dziś wyznacza kierunek bankowości mobilnej oraz bankowości online, od lat wykorzystuje rozwiązanie CRIF StrategyOne  do automatyzacji decyzji dotyczących ryzyka kredytowego dla nowych i obecnych klientów.

 „Dzięki jasno zdefiniowanej strategii, determinacji oraz doskonałej współpracy z firmą CRIF osiągnęliśmy przewagę konkurencyjną, która pozwala nam oferować innowacyjne rozwiązania dla naszych klientów. Podstawowymi składnikami nowej jakości w naszych działaniach od lat są narzędzia analizy ryzyka kredytowego oferowane w StrategyOne…”

 Dzięki StrategyOne mBank zaadresował swoje potrzeby oraz wyzwania rynku takie jak:

  • dynamiczny rozwój bazy klientów budowany poprzez pozyskiwanie klientów z nowych segmentów i ekspansję geograficzną (new to Bank / new to credit),
  • konieczność zautomatyzowania procesu oceny kredytowej, 
  • poprawę jakości obsługi klienta oraz jego doświadczenia (customer experience) oraz
  • zgodność ze standardami kapitałowymi nakreślonymi w nowej umowie kapitałowej Basel III,

Potrzeby te zostały zaspokojone dzięki implementacji rozwiązań StrategyOne i Behavioral Scoring, które zoptymalizowały procesy podejmowania decyzji w zakresie pozyskiwania klientów,orazzarządzania nimi w ramach cyfrowego ecosystemu podejmowania decyzji opartych o silną analitykę. Bank posiada 2,2 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej i może im zaoferować cyfrowy dostęp do produktów, przy zachowaniu odpowiedniego poziomy apetytu na ryzyko.

 Implementacja StrategyOne pokazała konkretne efekty:

  • Potrojenie bazy klientów
  • 9-krotny wzrost rachunków pożyczkowych
  • Ekspansję geograficzną
  • Zgodność z regulacjami.