KRAKÓW | 23 CZERWIEC 2020 R.

To temat jednej z debat   Banking & Insurance  Forum, 23-25 czerwca, która próbowała odpowiedzieć na pytanie jak usługi bankowe będą wyglądały za 10 lat.  

COVID-19 pokazał na rynku instytucji finansowych, że świat mocno przyspieszył cyfrowo, a technologie blockchain, sztucznej inteligencji, zaawansowanej analityki, współdzielenia zasobów, rozwiazań w chmurz i cybersecurity zmieniają zmieniają biznes bankowy. A jeszcze większy wpływ na biznes na fakt zmieniających się zachowań klientów w czasie izolacji społecznej w związku z pandemią. Jakkolwiek stawianie tez dotyczących przyszłości i trendów rozwoju bankowości jest trudne, to zdecydowanie można stwierdzić, że skutki tych zmian będą widoczne w najbliższych latach. Jak świat usług finansowych może wyglądać za 10 lat? Banki, jako instytucje agregujące inne niż bankowe usługi dla klientów będą mogły, dzięki sile marki, zaspokajać większość potrzeb swoich klientów, bez koniecznego rozgraniczania rodzaju usług. Grono panelistów:

  • Łukasz Buczko, Financial Services Industry Lead, Google
  • Piotr Gregorczyk, Technology & Operations Lead, FS Management Consulting, KPMG w Polsce
  • Gabriel Grudzień, Dyrektor Sektora Finansowego, Atende
  • Jarosław Hermann, Wiceprezes Zarządu, Bank Millennium
  • Piotr Krawczyk, Dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji, PKO Bank Polski, PKO Bank Polski
  • Piotr Mroziński, Lider Sektora Finansowego, Salesforce
  • Agata Strzelecka, Wiceprezes Zarządu, Alior Bank,

próbowało odpowiedzieć na to pytanie i tak powstała lista priorytetowych wyzwań dla tego sektora:

  • Technologia FIRST – usprawnianie elastyczności w zakresie szybkiego wdrażania nowych rozwiązań, koncentracja na szybkiej i przemyślanej transformacji cyfrowej – digitalizacja i wyjście z częścią lub całością usług do chmury przy zachowaniu bezpieczeństwa.
  • Sztuka priorytetyzowania i superproduktywność – wdrażanie nowych rozwiazań i utrzymywanie starych,
  • Innowacyjność – zmiana kulturowa firmy w kierunku kreatywności nowych rozwiązań, nawet przy ryzyku kontrolowanego popełniania błędów,
  • Lidership w transformacji - kluczowi są ludzie, postawienie na kreatywną kulturę pracy,
  • Budowanie lojalności u klientów (grupa młodych klientów jako źródło przychodów w przyszłości) bez zaniedbania obecnych klientów z innych grup wiekowych (juniorzy i seniorzy).

CRIF Sp. z o.o. jest Partnerem Banking Forum & Insurance Forum 2020