KRAKÓW | 24 CZERWIEC 2020 R.
KRAKÓW | 24 CZERWIEC 2020 R.
Zmiana zachowań konsumenckich w dobie pandemii wyraźnie i znacząco ulegają zmianie, digitalizacja zaś daje możliwości, by w szybkim tempie odpowiedzieć na te zmiany. Konieczność pozostania w domu, praca i edukacja zadana, przeniesienie do onlinu większości naszej codziennej aktywności dotyczyła też finansów i zakupów.
Można się zastanawiać czy nowoczesne rozwiązania finansowe dostosowane do potrzeb klientów, oparte na dużej wiedzy o zachowaniu klientów, ich realnych działaniach i preferencjach drastycznie zmieni oblicze usług finansowych i wyeliminuje potrzebę kontaktu osobistego w placówkach banków czy firm ubezpieczeniowych?
Proponujemy rozważenie przynajmniej 3 stanowisk w tej kwestii.
Konkurencyjność tych stanowisk nie musi być zła dla klientów i też nie wyklucza różnorodności kanałów dostępu do usług bankowych dla tego samego klienta. Istotna jest jakość obsługi klienta, dopasowana do jego potrzeb oferta oparta na user experience i takie środowisko, w którym klient korzysta z kompleksowych usług finansowych, płynnie i intuicyjnie zmieniając środowisko do zaspokajania swoich potrzeb (nawet tych okołobankowych i nie związanych z bankiem jako takim).
Bez względu na kanał dotarcia do klienta, czy kanał kontaktu klienta z instytucją finansową, przewagą konkurencyjna leży po stronie takich instytucji, które zadbają o wygodę rozwiązywań systemów, w tym wsparcie klienta w całym procesie transakcji finansowych, i bezpieczeństwo środków, które posiadamy.
To klient ostateczne wybiera kanał dotarcia do usług i sposób zaspokajania potrzeb finansowych, a rolą instytucji finansowych jest dbałość o wysoką jakość tych kanałów we wszystkich aspektach obsługi klienta. Ostatecznie to atrakcyjność rozwiązania finansowego dla klienta będzie budować przewagę konkurencyjną na rynku finansowym, co jest kluczowe w stosunku do debaty, czy placówki firm finansowych pozostaną dostępne dla klientów, czy będą miały tylko wirtualne oblicze.
CRIF Sp. z o.o. jest Partnerem Banking Forum & Insurance Forum 2020