KRAKÓW, 24 CZERWIEC 2020 R.
KRAKÓW, 24 CZERWIEC 2020 R.
"Ludzie nie wiedzą, czego chcą, dopóki im tego nie pokażesz" powiedział człowiek, który zrewolucjonizował rynek komputerów i smartfonów - Steve Jobs. Czy bronił się przed kreatywnością rozwiązań, nowym podejściem do funkcjonalności opartym na user experience? Zdecydowanie nie, połączył jednak nowoczesne technologie z potrzebami i doświadczeniem klientów, oferując produkty proste i intuicyjne, które bronią się same.
Czy analogiczne podejście może mieć miejsce w banku?
Zdecydowanie są takie obszary działalności banku, które kiedyś wydawały się innowacyjne, dziś wydają się obowiązkowe i gdzie można pochwalić się sukcesami w zakresie wdrożenia rozwiązań przyjaznych klientom:
-zastąpienie papieru rozwiązaniami elektronicznymi, z wykorzystaniem e-podpisu, umowy elektronicznej, dostępnością informacji o komunikacji i procesie w chmurze – oszczędza czas i zasoby (w tym naturalne), jest transparentne, budzi zaufanie;
-wprowadzenie dashboardów, funkcjonalności agregującej dostęp do najważniejszych dla klienta usług bankowych na jednym ekranie to łatwe i intuicyjne nawigowanie po usługach;
-logowanie i bezpieczeństwo pozwala na komfort w budowaniu trwałej relacji z klientem dzięki całej gamie możliwości logowania (hasło proste, PIN, hasło szyfrowane, wykorzystanie palca lub videoweryfukacji, ipt) i zabezpieczania przez bank transakcji.
To co w innych sektorach wydaje się proste i intuicyjne, w sektorze bankowym jest dodatkowo obwarowane technologią, prawem, zmieniającymi się potrzebami klienta.
Panel dyskusyjny podczas Banking Forum & Insurance Forum 2020 prowadzony przez Pana Bartłomieja Noconia, Eksperta Sektora Bankowego, w którym uczestniczyli goście:
odpowiadał na pytanie, czy mnogość rozwiązań dla klienta banku generuje mnogość problemów i jak tworzyć wartość dodaną dla klienta?
Nowa wartość dodana dla klienta
Transformacja cyfrowa instytucji finansowych to nie jest nowy temat, ale dziś, w czasie pandemii przyspiesza z dnia na dzień i dokonuje się na naszych oczach. Społeczna izolacja, obawa o zdrowie i życie pokazuje, że możliwe jest bankowanie bez placówki bankowej, ubezpieczanie bez kontaktu z firmą ubezpieczeniową. Klienci w okresie pandemii wybrali kontakt elektroniczny, gdyż inny był utrudniony lub nie całkiem bezpiecznym.
Taki trend jest już czymś stałym w sektorze e-commerce. Grupa polskich klientów korzystających z e-commerce wzrosła w kwietniu 2020 r. w stosunku do kwietnia 2019 o 20% i ten wzrost utrzymuje się. Co piaty konsument dokonał zakupów w internecie w dobie koronawirusa po raz pierwszy i nie zrezygnuje z tej formy zakupów. Przejście klientów do strefy online jest zatem faktem.
Nowa sytuacja postawiła tradycyjne rozwiązania bankowe w konfrontacji bankowością elektroniczną i z trendami Mobile First czy nawet Mobile Only.
Instytucje finansowe są świadome, że bez względu na nowoczesność rozwiązań elektronicznych lub dostępności placówek stacjonarnych, to wciąż klient wybiera sposób dotarcia do usługi i zaspokajania swoich potrzeb. Wysoka jakość obsługi klienta w obywdu kanałach pozwala łączyć je, by zaspokajać potrzeby klienta w najlepszy i najefektywniejszy sposób.
Mnogość rozwiązań zapewnia zatem kompleksowość usług, bezpieczeństwo i komfort dla klienta w relacji z bankiem. Bezwzględne stawianie klienta w centrum zainteresowania firm finansowych zmienia oblicze współpracy międzysektorowej.
CRIF Sp. z o.o. jest Partnerem Banking Forum & Insurance Forum 2020